Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Nyårsafton

aja nu har jag inte skrivit på ett tag..
ialla fall så är det ju nyårsafton, och jag har as tråkigt!
jag sitter här instängd i ett rum och håller på att spränga högtalarna :$
och pratar lite med chris, och han sa att det var kallt ute, så hur fan ska jag klara mig vid älven?
aja får väll ta helvetes med kläder! och vi får se hur länge jag ska vara där...
men no ska jag dit allt. lyssnar bara på en låt jusst nu, men den är ganska så bra, saga utan lyckligt slut heter den :)
vet inte vad jag ska göra på 2,5 timmar :(
det är typ alltså så länge det är kvar till 12 slaget och då bär det iväg ut.
ska se om chris kommer dit också, det beror på när han kommer in till stan.

nu har jag inte så mycket mer att skriva.
Gott Nytt År iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0