Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

24 augusti

hej alla glada=)
kom nyss hem från matfesten
hur kul som hälst var där med Mamma Pappa Marcus Nadja Emil Tommy Anna och Rolle
sen var jag med Fanny en liten stund på slutet.
Vi var och såg ständUT blakk,
han som spelar fiol gick upp på vårt bord och spelade
just ovanför oss.
sen då det slutade gick jag fram och pratade lite med dom och tog några kort.

jag åt Langos till lunch och souvas till middag=)
igår vad jag också där men var inte där så länge.

Jag är inte så jätte glad dels för att vi var bjudna på byafest i Åliden
men kunde inte komma för att vi skulle på matfesten=(
inte kul alls.
också är det så att jag har blivit förkyld och det är inte heller kul
så nu lär jag väll inte kunna sova eller nått sånt.

hoppas alla som har varit på matfesten i helgen haft det kuul iaf=)

puss&kram : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0