Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

20 augusti

Nu har vi ju börjat om skolan igen,
andra dagen idag.
kändes lite tråkigt att vi hade prov redan andra dagen,
och det gick inte så bra för nån av oss men det får man ta om man går skola.
Nina som vi hade som lärare har slutat att vara i vår klass
hon var en jätte bra lärare.
Men vi har fortfarande kvar Marie och det är bra,
men hon kan inte ha alla lektioner med oss så då ska vi ha Lars
4 timmar i veckan ungefär.
Inte så många som ville ha han först men det visade sig att det var kul.
Våran sissta lektion hade vi Lars och den var 80 min
och i dom 80 minuterna skulle vi vika flygplan och välja ut några som var bra.
Jag Daniel, Gustaf och Mejsara är i en grupp...
vill inte vara med dom men det funkade förutom att alla snodde mitt plan och förstörde det =(
Snart ska jag fara och kolla på våran match kan inte vara med eftersom att jag är förjävligt
ont i knät men det ska nog fixa sig snart=)

puss
peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0