Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

18 augusti

Nu ska jag ta och berätta lite om gårdagen=)
på morgonen for jag mamma och pappa till nadjas hus sen for vi till deras stuga.
vi var i stugan kanske 30 min sen kom nadjas pappa mad fika.
sen skulle vi till Gåsören det var jätte kul att åka dit !
man måsste åka båt dit och det var jätte stora vågor och roger sa att vi skulle vara försiktiga
för man kunde slå huvet i taket, och som ni kanske förstår så gjorde jag det endå=)
vi gick in i en fyr och massa annat skojjigt.
sen skulle vi tillbaka till stugan och åka korven,
ni som inte fattar vad korven är så är det en sak man har efter båten.
vi åkte alla 3 först sen skulle marcus åka själv för han ville flyga av.
sen efter det så for vi till krysset och köpte mat sen skulle vi till oss,
jag marcus och nadja strässade jätte mycket för att vi skulle på bio med Erik
vi såg The Dark Night den var jätte bra=)


Och idag är det piss väder igen och det är inte kul,
regn regn och åter reng...
Och imorgon är det skola
inte peppad alls
Jag har inte lust att börja om skolan
jag vill bara ha sommar lov med SOL men vart fan är solen=(

puss
peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0